Dag 23 - 29 Lake Toba

21 maart 2019 - Tuktuk Siadong, Indonesië

We zijn inmiddels alweer een maand weg en nog altijd enorm aan het genieten. Wel komt de terugreis langzamerhand dichterbij maar dat maakt het genieten niet minder.

Na de avontuurlijke dagen in Bukit Lawang vetrekken we naar een rustige, ontspannende locatie: TukTuk (stadje) op Samosir (eiland) in een enorm meer genaamd Lake Toba. Hoe gaaf is dat, een eiland in een eiland! De rit er naar toe was anders dan verwacht. Wachtend op grote wegen bleef het bij kleine, smalle wegen door de natuur. Aangekomen in Parapat pakken we de ferry naar TukTuk. Erg leuk (en fijn) dat ieder hotel een eigen aanlegplek heeft dus dat je precies voor je hotel wordt afgezet.

Wat is dit ook een prachtige locatie. Uitkijkend over het meer, het geluid van het water en verder werkelijk niks. Het is hier aardig warm maar gelukkig zorgt een duik in het meer voor verkoeling. Er heerst hier een hele andere sfeer. Dit is een van de weinige plaatsen waar veel kerken staan en er veelal christelijke wonen (en dus niet Islamitisch is in tegenstelling tot de rest van Indonesië).

We hebben deze dagen voornamelijk genoten van de rust en het heerlijke weer. Af en toe een duik in het meer en een wandeling door het stadje maar voornamelijk relaxt genieten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade