Dag 4 & 5 Bandung

26 februari 2019 - Bandung, Indonesië

Na een korte nacht van drie uur slaap was het tijd om onze backpack te pakken en te vertrekken naar het station. We laten Jakarta achter ons en vertrekken richting Bandung; ookwel het Parijs van Java genoemd. De treinreis is ontzettend mooi. De prachtige natuur maar ook de huizen naast het spoor laten ons een ander beeld zien dan het drukke Jakarta.

Drie uur later komen we aan in Bandung. Op het eerste oog is er niet veel verschil te zien met Jakarta maar na een tijd merk je toch wat verschil. Het is hier iets rustiger en het voelt allemaal wat minder gehaast maar de weg oversteken is nog steeds een gevaar voor eigen leven (we worden er wel steeds handiger in!).

Bandung is een leuke stad om te bezoeken. De stad staat bekend om de grote concentratie van art deco architectuur. Veel gebouwen zijn een erfenis van het Nederlandse koloniale verleden. Een grote wandeling door de stad is dan ook erg leuk om alles goed te bekijken.

Wat opvalt: iedereen is in zowel Jakarta als in Bandung zo behulpzaam en vriendelijk. Én wat alles extra leuk maakt: met mijn lengte van 1.65m kan ik me eindelijk eens groot voelen (ook eens leuk om mee te maken)!

De twee dagen Bandung sluiten we af met een drankje in een bar. Het is nog erg rustig maar tegen kletsen onder het genot van een bintang zeggen we geen nee!