Dag 6 - 9 Yogyakarta

1 maart 2019 - Jogjakarta, Indonesië

Inmiddels zijn we alweer aangekomen op de vierde dag in Yogyakarta. Het begon allemaal met een acht-urige treinreis vanuit Bandung. Het was een lange zit maar ook deze treinreis bracht ons aanzienlijk mooie aanblikken.

Na aankomst spraken we af met een local. Al gauw schoven er meerdere jongeren aan de tafel. Ondanks dat de vermoeiende reis insloeg was het een gezellige avond die ons een afspraak na liet. De volgende dag werden we opgehaald met de scooter door twee locals en zij brachten ons naar een waterval. Het was ten eerste heel fijn om even de drukke stad te ontvluchten. Alhoewel de eerste tien minuten achterop de scooter even spannend waren (gezien de dwaasheid van alle bestuurders) was het toch nog een erg leuke, lange rit. De waterval was gewoonweg prachtig, het water ijskoud en de natuur eromheen maakte het plaatje af. Een geslaagde dag!

De twee andere dagen zijn gevuld met wat toeristische trekpleisters die je toch wel echt gezien moet hebben, onder andere de Prambanan (hindoeïstische tempel) en The Water Castle. Ook de avonden in Yogyakarta zijn fantastisch. Er zijn zoveel restaurantjes/barretjes met live muziek, biertjes, lekkere sapjes en dat allemaal in een schitterende inrichting.

Al met al is Yogyakarta tot nu toe echt een aanrader!