Dag 13 - 16 Malang

9 maart 2019 - Malang, Indonesië

Malang, een stad die veel rustiger is dan de andere steden die we hebben bezocht. Een stad waarin de Nederlandse koloniale tijd is terug te zien in de architectuur van veel gebouwen. En een stad waar omheen ook erg veel leuke dingen te doen en te zien zijn.

Onze dagen in Malang begon met een dag de stad te verkennen. De stad is makkelijk te bewandelen dus dat deden we dan ook. Allereerst bezoeken we de gekleurde en blauwe stad, Kampung Tridi. Het is echt een aanrader om door de smalle straatjes te lopen. De kleuren, de tekeningen en de spelende kinderen maakt het een leuke ervaring.

We besluiten 's avonds even onze ogen dicht te doen want we zullen om 00.00 uur opgehaald worden (een nacht doorhalen dus). Het is het allemaal waard. We worden opgehaald bij ons hotel en we beginnen aan een dikke drie uur durende autorit naar de Bromo vulkaan. We stappen over naar een jeep en beginnen het laatste stuk rijden naar een uitkijkpunt. Het is bij elkaar een lange, heftige, hobbelige weg maar al bij al erg leuk en zeker de moeite waard. De zonsopgang is werkelijk prachtig, adembenemend (bekijk vooral even de foto's).

Vervolgens rijden we weer naar beneden richting de nog actieve krater. Het is een hele klim (wat spierpijn achteraf) maar ook dan heb je wat. Prachtig! Alleen de enorm stinkende geur van rotte eieren maakt het niet mogelijk om hier een zeer lange tijd door te brengen.

Het bezoek aan de Bromo was echt een hoogtepunt, een geweldige ervaring en zeker een aanrader als je Java bezoekt.

De andere twee dagen bezichtigen we de stad nog en bezoeken we een theeplantage net buiten de stad. Het is heerlijk om hier een stuk te wandelen en even te ontsnappen uit de stad.

We hebben echt enorm genoten van onze dagen in Malang maar ons reis zet zich voort!