Dag 10, 11 & 12 Yogyakarta - Malang

4 maart 2019 - Malang, Indonesië

De tiende dag alweer. We hebben goed gevulde dagen achter de rug dus we zijn even toe aan een relaxt dagje. Een wandeling door het toeristische gedeelte van de stad leek ons een uitstekend plan voor deze dag. Het is warm en aan de lucht te voelen komt er een bui aan. We eten bij een knus vegetarisch restaurant. We blijven onszelf verbazen over de lage prijzen (voor een maaltijd ben je nog geen twee euro kwijt). Wat betreft het eten in Indonesië kan je je hart ophalen. Toch is het ook wel fijn om eens westers eten te eten (na zo'n 10 dagen rijst/noedels).

De dag erna is onze laatste dag in Yogyakarta. We staan vroeg op om de laatste dingen te zien. We gaan naar het kraton (paleis) waarna we bij een Indonesische dans belanden. Erg leuk om te zien! Oja, sta er vooral niet van te kijken als je wordt gevraagd om op de foto te gaan met vreemde mensen (ja, we zijn zelf ook een attractie)

We drinken ons laatste bintangen vervolgen de volgende dag onze reis naar Malang. Ook dit is weer een lange treinreis van acht uur. Maar wat een wereld van verschil. Het is hier een stuk rustiger, we hebben zelfs 's avonds over een lege straat kunnen lopen (dat is de afgelopen twaalf dagen nog niet voorgekomen). De aankomende dagen zullen we nog wat leuke dingen hier doen voordat we Java verlaten.