Dag 17 - 20 Reisdagen voor de perfecte locatie

12 maart 2019 - Bukit Lawang, Indonesië

Het waren wat lange dagen waarin we veel gereisd hebben om uiteindelijk uit te komen op de perfecte locatie. Het begon met een treinreis vanuit Malang terug naar Yogyakarta. De laatste treinreis van onze vakantie (hierna zullen we ons alleen nog vervoeren per auto of vliegtuig). De trein blijft een ideale manier van reizen op Java. Het is comfortabel en de uitzichten zijn prachtig.

De volgende dag vliegen we van Yogyakarta naar Medan. We moeten wel nog wachten maar we vermaken ons met het rondlopen op de drukke straat vol met kleding en souvenirs.

De vlucht naar Medan verloopt soepel (ik heb mee gekregen dat we opstegen en dat we landden, de rest lag ik te slapen). Een redelijk korte nacht werd weer gevolgd met een hobbelige vier-uurdurende autorit naar Bukit Lawang

En daar zijn we dan! Het dorp dichtbij de jungle en de semi-wilde orang-oetans. Wat een rust! Het enige wat je hoort is het stromende water van de rivier (tevens heerlijk om in te zwemmen) en geluiden van dieren. Overal lopen apen en de eerste nacht werd dan ook "verstoord" (helemaal niet erg) door rennende apen over ons dak.

Het is een hele andere kant van Indonesië. Van de drukke straten in de volle steden naar rust en natuur in een dorp van nog geen vierhonderd inwoner. Ook hier zullen we ons goed vermaken en volop genieten!

1. Ronald Vermaes:
    12 maart 2019