Een goede voorbereiding is het halve werk.. of toch niet?

5 februari 2019 - Nijmegen, Nederland

Over twee weken is het eindelijk zo ver. Wat begon als een vaag idee terwijl we in het zonnetje op het terras in Nijmegen zaten, wordt nu werkelijkheid. Broer en zus een maand naar Indonesië. Het land waar onze opa is geboren. ‘S werelds grootste eilandenstaat dat bestaat uit een archipel van zo’n 14.572 eilanden. Het land met een rijke geschiedenis, prachtige flora en fauna en natuurlijk niet te vergeten: heerlijk eten! Alhoewel ik dat allemaal opschrijf is het natuurlijk nog niet duidelijk wat ik nou allemaal kan verwachten.

Zonder al te veel reiservaring gaan we deze prachtige reis tegemoet. Ondanks dat zijn we toch van plan om redelijk onvoorbereid op reis te gaan. Natuurlijk zijn we op de hoogte van bepaalde informatie maar alleen ons eerste overnachting is geboekt. Volgens mij is dat ook juist het mooie van backpacken: niet te veel voorbereiding en maar kijken waar je uit komt! Een inpaklijstje hier en daar om er zeker van te zijn geen belangrijke dingen te vergeten maar daar blijft het ook bij. Naast de nieuwsgierigheid naar het land ben ik ook wel erg nieuwsgierig hoe het verloopt als broer en zus. We hebben een goede band maar het is toch zeker zes jaar geleden dat we langer dan twee weken met elkaar weg zijn geweest. Een leuke uitdaging erbij!

We zijn stilletjes aan het aftellen en hebben er onwijs veel zin in. Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis. Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Tot snel!

1. Reislogger:
    3 februari 2019
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Monica:
    5 februari 2019
    Geweldig!!! Geniet met elkaar van het land van opa😚